Sana sunnuntaiksi: Turvaa puhelimeen!

Puhelin on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
Se ohjaa minut vaikka vihreille niityille, se johtaa minut vetten ääreen,
sielläkin saan somettaa. Se sitouttaa minun sieluni, se ohjaa minua pysymään otteessaan.

Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä puhelin on minun kanssani. Se suojelee minua läsnäolollaan ja johdattaa navigointisovelluksellaan.

Sen avulla varaan itselleni pöydän, tai tilaan ruokaa silmieni eteen.
Sen kautta ostan vaikka tuoksuvia öljyjä, sillä ostomahdollisuudet ovat rajattomat.

Puhelimen kätevyys ja koukuttavuus,
ja minä pysyn sen hallinnassa päivieni loppuun asti.

puhelinmies

Puhelinpsalmi kuvaa nykyihmisen elämänkulkua ja todellisuutta. Puhelin on kanssamme, kun vain niin tahdomme – ja niin kovin moni tahtoo. Meistä moni kaipaa ajankulua tyhjiin ja kolkkoihin elämänsä hetkiin, sekä turvallista välinettä, johon tarttua niin arjen melskeessä kuin levon, ilon, surun ja kaikenlaisten tuntemusten hetkilläkin. Turvamme on puhelimessa. Se on elämämme keskipiste. Se pitää elämäämme yllä. Kun puhelin on kädessämme, tuntuu kaikki olevan hallinnassa.

Puhelin kulkee rinnallamme ja pysyy kädessämme. Puhelin johdattaa, auttaa ja varjelee. Se antaa elämällemme mielekkyyden ja sisällön. Puhelin vie meidät kotiin – tai minne tahansa haluamme, jos vain nettiyhteys toimii ja osaa käyttää navigointisovellusta. Puhelin ympäröi meidät kaikkina elämämme päivinä.

Poissa pysyköön pitkäjänteisyys, kadoksissa olkoon hiljaiset, joutilaat hetket. Voimme välttää myös katsekontaktit ja kosketukset, kun olemme läsnä puhelimellemme. Miten paljon puhelimella onkaan tarjottavaa monien sovellustensa kautta!  Nämä puhelimen tarjoamat lahjat muodostavat elämämme sisällön, kun turvaamme puhelimeemme. Tai: jos turvaamme.

Jätä kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.